3 month trial of Qobuz

Hello,
Glad to be on board. I’ve been using the software for a month almost and purchased a licence today.
Would you please advise me of details of the free trial with Qobuz which I would like to sign up for.
Regards
SharpTac

Go to Audirvana preferences menu and get your free voucher then connect with the button in same preferences window

Many thanks.
Really appreciate it.
Regards

I would like to make use of the Qobuz 3 months trial for HiRes, when reclaiming the voucher I end up on a page showing only the option of a cd quality trial subscription. How can I reclaim the 3 months HiRes quaility subscription?

You need to contact Qobuz support for that. You’ll probably get a month of HiRes testing, but it could be on top of the 3 months. Depends a bit on their mood.

Qobuz has a one month trial for HiRes streaming, but I understood that Audirvana would provide for an extension of that trial period for three months

As I understand things (and I’ve been wrong before…), and according to Audirvana’s website, the three month Qobuz with Audirvana trial is currently only available in some countries - notably not the UK or US
In my own case it was not available in the UK.

Thx, luckily in The Netherlands where I am located, it is available

Ah, good - lucky you!

I can’t offer you any advice, unfortunately, since I wasn’t fortunate enough to be able to claim an extended trial myself.
I can say, however, that after just one month’s trial of Qobuz and Audirvana I am very happy with both my purchase of Audirvana and my subscription to Qobuz.

Good luck!

Yes, Qobuz replied favourably. Thx bitracer

Hallo,
Ik heb Audirvana geïnstalleerd op een nieuw geïnstalleerde Windows10, schone installatie !.
Ik wil natuurlijk ook graag een voucher ontvangen voor 3 maanden, maar op bovenstaand window zie ik mij mij alleen “Connect”.
Ik heb nu tot 3x toe Audirvana gede-installeerd en opnieuw geïnstalleerd met iedere keer een ander emailadres en met verschillende browsers, maar de “Get Voucher” knop blijft hardnekkig niet verschijnen.

Wat doe ik fout?
En kan Audirvana mij alsnog aan de voucher helpen?

Alvast bedankt, groeten … Horizon, NL

Hello @Horizon,

I couldn’t find you in our database, have you bought Audirvana with a different mail address than the one you use on the forum?

Dank voor je snelle reactie.

Ik heb Audirvana nog niet gekocht, heb me alleen aangemeld voor eerst een maand uitproberen.
Ik heb me aangemeld als Horizon Freedom met email: horizon@freedom.nl

Ik heb trouwens hetzelfde geprobeerd voor een voucher bij Tidal, maar daar heb ik hetzelfde probleem.

The 3 months voucher for Qobuz or Tidal is only available after the purchase of Audirvana, this is why you can’t request it.

Dank voor je reactie,

Maar hoe moet ik dan Qobuz uitproberen in mijn proefversie in Audirana?

If you want to try Qobuz during your Audirvana trial, you can do it by going on their website and request a one month trial. If you are happy with your Audirvana and Qobuz trial, you can buy Audirvana and you will get 3 months trial with Qobuz.

Dank je wel. Maar wat moet ik dan met al die ingewikkelde opmerkingen op uw sites als:

• “Houd er echter rekening mee dat u deze voucher niet kunt activeren met hetzelfde e-mailadres als voor de eerste proefperiode van een maand. Denk erover na bij het aanmaken van uw eerste account.” …en
  • " Als u uw voucher wilt gebruiken voor de Qobuz / Tidal-proef , moet u ervoor zorgen dat u geen ouder Qobuz / Tidal-account heeft verbonden met uw webbrowser. " ?

Hoe gaat het nu echt in zijn werk? Ik zie na aanschaf van Audirvana de knop “Voucher”, en dan?

When you click on the voucher button your web browser will open automatically and if you already are connected to a Qobuz or Tidal account, the voucher will not work, this is why we ask you to make sure you don’t have a connected account.

Dag Damien3,
Dank je wel voor je antwoord. Ik denk, dat het me nu duidelijk is.
Ik heb dus ondertussen een (tijdelijke) account aangemaakt in Qobuz. Deze werkt nu in Audirvana. (connect).
Over een maand ga ik dan, als ik Audirvana ga kopen, een nieuwe (definitieve) Qobuz-account aanmaken onder een nieuw emailadres en deze connecten in Audirvana,.Ik hoop, dat dan alles goed lomt met die voucher…

Ik heb nu nog een nieuw probleem gevonden in Audirvana:
ik maak alleen gebruik van de connectie met mijn Qobuz account. Maar ik kan de Albums, Artiesten en Tracks niet sorteren op de mij gewenste manier. Hij sorteert steeds op laatst toegevoegde album of track. Maar ik kan niet alphabetisch sorteren op b.v. artiest naam en/of album naam. Dit kan in Qobuz zelf wel. Is er een manier, om dit asnog te doen of is dit aan te passen in het programma?
Ik heb wel gezien onder “instellingen”, dat ik de sorteer volgorde kan instellen, maar dit geldt alleen voor lokaal op de computer opgeslagen muziek materiaal.

Ik ben benieuwd of je me hiermee ook kunt helpen.
Wederom bedankt en met vriendelijke groet,… Horizon, NL.

Nog even dit: ik gebruik Audirvana hoofdzakelijk voor de afstandsbediening functie op mijn smartphone.