Help for Audirvana settings

Hi,
I would appreciate some help for Audirvana correct settings.
My installation:

  • DAC/network drive: DirectStream Junior
  • Audirvana on my PC and on a mac
  • Qobuz

I understand that the DAC will convert PCM into DSD format. I understand audirvana can do it too.

But I don’t understand how I should choose, for audirvana settings linked to my DAC.

It looks quite complex, and I don’t have any clue about what I am doing…

Any help on this?

If you have native DSD files I suggest to configure your dac as DSD capable, your dac will upsample pcm to dsd only
If you don’t have any native DSD files choose the configuration that sound better to you ears:
. Dsd capable and upsample pcm to dsd
. Dsd capable and upsample to pcm only
. Not dsd capable and upsample to pcm only
In this way you can decide which upsampling is better, from Audirvana or from you dac

Try also without upsampling. You might like it the best.

I must confess that I am lost!
“If you have native DSD files I suggest to configure your dac as DSD capable, your dac will upsample pcm to dsd only”
I use Qobuz. From my understanding, it’s a FLAC format. That’s all what I know…

“Dsd capable and upsample pcm to dsd
. Dsd capable and upsample to pcm only
. Not dsd capable and upsample to pcm only”
I don’t know where it is in the soft (also because I don’t know what is the french equivalent for these settings)

Then wait for Damien answer, he is French speaking…

I will tell you that if you don’t know how to upsample or play with the sliders in Audirvana
or haven’t a clue how it will change your music, turn Upsampling off in Audirvana
and enjoy Audirvana bit perfect playing… no trouble.

Yes, I have no idea what it is about. Or a very vague idea

I don’t either :grinning: mine is off, no bugs :grinning:

Pour activer l’option de conversion DSD over PCM vous devez aller dans les paramètres audio d’Audirvana puis changer la lecture DSD native pour DSD over PCM 1.0.

Ceci est valable pour la version MacOS et Windows 10 lorsque vous êtes en WASAPI. Si vous avez un pilote ASIO (uniquement winsdows 10) vous pourrez écouter en DSD natif, pour cela vous devez allez dans la sélection de la sortie audio puis sélectionner ASIO.

Bonjour,
A vrai dire, la manière d’activer la conversion DSD, je l’avais en tête. Mon problème concernait plutôt les “bons” réglages à faire compte tenu du fait que mon DAC (le directstream junior) est censé faire lui aussi la conversion PCM vers DSD.
J’ai un mode ASIO qui apparaît, dans l’outil. Est-ce que ça veut dire que j’ai nécessairement le mode ASIO, et si oui, que veut dire “vous pourrez écouter en DSD natif” ?

une fois que vous cliquez sur ASIO, est-ce que vous avez une liste de source audio que vous pouvez sélectionner?

Oui. J’ai sélectionné mon DAC dans la liste. J’ai ensuite dans suréchantillonage choisi DSD pour “type de suréchantillonage”.

Très bien, vous avez donc maintenant les meilleurs paramètres pour écouter votre musique avec Audirvana

Parfait, merci. Je ne touche plus à rien…

Je vais quand même tester si j’entends une différence sur les fréquences cible DSD !
J’ai mis DSD256 au lieu de DSD64.

Bon, ben c’est réglé, j’ai pas de son avec DSD256 et je suppose qu’il vaut mieux rester sur DSD64. Je touche plus à rien !!!

This topic was automatically closed 375 days after the last reply. New replies are no longer allowed.