New user - Can't import iTunes playlists singly or as a group

Dedicated Mac Mini 2018 3.2Gh 6core i7 only for my audio system
Mac Os Catalina 10.15.2, 32g memory
iTunes library on 2G external SDD drive
Mac only runs software
Hugo TT2 Dac over USB

I’m testing out the free trial

What method do you guys use to import iTunes playlists. Can I import them all at once? Only seem to be able to singly, but then this doesn’t work.

Unable to simply import all the smart playlists from iTunes. I have over 3000 jazz Cds categories by trumpet player. All playlists search album, artist, album artist, and name fields for given player. I have over 100 smart playlists.
Tried import playlists from iTunes using the popup when clicking on the + sign next to playlists in audirvana. When I use import, it cannot find a file that it will allow to import. Even if I take the time to export a playlist from iTunes to desktop, Audirvana will not import it. This is deal breaker. Need to be able to use the playlists from app.

I tried Smart playlist creation in Audirvana, which is much more cumbersome and Doesn’t recognize half album covers in the album list. ( if I just use the search function on phone app, album covers are all there) ???

thanks
AL

According to web search, the playlist data is on the “iTunes Library.itl” file in the iTunes folder.

This is greyed out and will not let me import when I choose import playlist(s) from Audirvana !!

Hello @DrJazz56, when you exported your playlist, which format did you choose?

Hi Damien
Thanks for reply
I exported how it was set as Unicode txt.
No That I go back, I see a dropdown that lets me choose …

Plain Text
Unicode Text
XML
M3U
M3U8

Which do I choose ?? Thanks
AL

Thanks - I was able to get a single playlist to import as a M3U file.
Is there a way to do all at once ? I nearly have a couple hundred
Thanks
AL

Click the first then hold shift and click last in the open window

that’s doesn’t seem to work on mac to highlight all playlists in iTunes, so I can create all files at once. I tried command, option, control. none work

Do you mean once I have made all the MSU files, that Audirvana will let me import them all at once ?

Is there anyway to create all the files at once from itunes ?
thx

Yes for importing them

THANKS!! — they did import at once
cut half the time out

Thanks Again

Bonjour, chez moi, Audirvana voit la liste en M3U, mais une fois cliqué dessus, rien ne se passe dans Audirvana. La liste n’apparaît pas…

Bonjour @larfran, pouvez-vous vérifier que vous avez le même chemin dans votre playlist que dans Audirvana pour l’emplacement de vos fichiers?

Bonjour, j’ai fait migrer ma bibliothèque musicale vers un autre ordinateur et j’ai continué à travailler dessus ensuite à partir de cet autre ordinateur. Les chansons ne sont plus sur le même support. J’imagine que c’est là le problème…

C’est probablement cela car la playlist ne sais pas où sont vos fichiers, c’est pour cela que vous ne voyez pas votre playlist apparaitre.

Savez-vous si c’est possible de convertir une playlist txt en M3U ?

J’ai tout tenté pour importer une liste de lecture sous Audirvana, rien n’y fait.
J’ai exporté une liste depuis audirvana, ouvert cette liste avec TextEdit, transformer ma liste de départ iTunes, modifier les chemins pour qu’ils soient conformes, sauvegardé mes modifications. Rien. Audirvana refuse d’importer ces listes.
J’ai même essayé avec un seul titre dans une liste générée par Audirvana, reproduit les même infos dans un fichier txt, changé l’extension par .m3u. Toujours rien.

Lorsque vous avez exporté votre playlist d’itunes, avez-vous choisi le format m3u?

Oui. J’ai essayé aussi le format m3u8.
J’ai même importé ma liste sans problème dans iTunes et dans VLC.
J’ai sur le forum que c’est un bogue connu de la version 3.5.

Avez-vous exporté votre playlist d’un ordinateur puis vous l’avez importé sur un second ordinateur?

Oui, mes listes sont sur un autre ordinateur.

Est-ce que le chemin de vos fichiers de musique sont identiques sur vos deux ordinateurs?