After damaged database file deleted impossible relaunch Audirvana

Hi ,

Thank you in advance for your help .

After reading this ( sorry it is in French :
Capture d’écran 2020-05-04 à 19.35.58

I have deleted the file AudirvanaPlusDatabaseV2.sqlite as advised because I could not restore it . this file was easily found in my library stored on an external HD linked to Audirvana. but Audirvana don’t let me create a new library instead at the contrary it present me again and again the same screen even if I reinstall a new fresh version of Audirvana ( with a registered license) and relaunch my Mac … I tried 3 times !

I am totally blocked with no way to find a solution ! So please your help is more than welcome !

…I must add I have no access to debug info in gray in the menu and Audirvana is not further responsive.

Are you on a Mac? You need to delete the 2 plist files. Search the forums.

If on a mac…

Close Audirvana, if open :slight_smile:

Apple hide the Home Folder in User Library at some time depending on OS System…
When you have clicked your Home Folder, and cannot see the Library Folder in there,
just do a ‘‘cmd J’’ to show the folder settings preferences and see at the bottom…
click Show Library Folder and then you’ll have access to the rest forever.

Go to User… Home Folder… Library… Applications Support… Audirvana Folder…
Trash All the files in that folder (that is your database of music, back it up! or not)

Go to User… Home Folder… Library… Preferences…
trash com.audirvana.Audirvana-Plus.plist and
com.audirvana.Audirvana.plist in that folder
(those are A+ software preferences, back them up or not).

Restart Mac, Restart Audirvana, add a music folder.

Thanks to you for the detailed process explained but nothing worked !

I followed your « start new recipe » , closed Audirvana and went hunting the Audirvana files ; the result is :

Privileged Helper Tool : I trashed one Audirvana file

Launch Deamons : I trashed one Audirvana file

Application support : No Audirvana file found

Cookies : No Audirvana file found

Preferences : No Audirvana pslist found ; not 2 , not 1 but 0 !

Caches : No Audirvana file found

I restarted Mac , then I downloaded a fresh copy of Audirvana and the situation stayed unchanged with the same screen and a non responsive software.

I don’t know what is next now !.. probably nothing I can do since it seems that the customer service of Audirvana is absent and the user who have found a solution it worked for him did not published what he did successfullly !

I have a customized server on the way for my high-rez multichannel DSD system ; I loved the sound of Audirvana better than anything else compared to other competitors …

BUT IMHO Audirvana stays a true amateur software made by people who perhaps love what they are doing but if they are technicians and good at marketing they are less than real professionals in their attitude . it seems this is a shared conclusion by many and not only my disappointed personal feeling.

Audirvana is a French software and I am French but even I have contacted the community in English I still got no hope that could speed up any useful reply from Audirvana !

I am an aged man now reluctant to pay a lifetime license to Roon because I care only about musicality (I am musician and melomaniac) ; I don’t care much about the rest of all theses bells and whistles which are the strength of Roon.

Unfortunately now it seems there is this no other way to go to have my peace of mind ! . …

What a pity !

Thanks for all !

Thanks bitracer … I did not find any Audirvana plist files nowhere !!!

The files are located in ~/Library/Preferences folder.
Open te Finder. To access ~/Library with the Finder, click on the Go, Go to Folder (shift+cmd+G). Enter “~/Library” in the prompt and click Go. Then open the Preferences folder, you’ll find the audirvana plist files there. Just trash the files and reboot your Mac.

After it reboots, just start Audirvana.

Bonjour @Grizzlily, merci pour votre message mais vous devez comprendre que nous ne pouvons pas répondre à vos messages 24/7. Je ne comprend pas trop votre commentaire car nous répondons à toute demande venant de nos utilisateurs, dire que nous n’avons pas une attitude professionnelle car nous n’avons pas encore eu l’occasion de répondre à votre question me parait un peu déplacé vous ne trouvez pas?

Avez-vous essayé de réinstaller Audirvana?

Thanks : I already got there ( see above) and found nothing linked to Audirvana!

It is why I am so lost !

Bonjour Damien ,

Merci d’avoir lu et réagi sans attendre : mon mail qui ne fait qu’énoncer strictement ce que je pense en toute bonne foi - était en premier destiné à piquer votre attention :

Je ne m’attendais pas à ce qu’il me soit répondu immédiatement par vous ; quoique Georges Klissarov de EXASOUND et Jonas Sacks from Native DSD avec lesquels je suis en relation le font habituellement en moins de 24 heures.

Je ne me faisais aucune illusion pour la suite des évènements étant donné que j’ai déjà posté en octobre 2019 en vous interrogeant sur Upnp multichannel dans Audirvana sans avoir reçu aucune réponse :

Le problème aujourd’hui est que je suis totalement bloqué avec un soft sans aucune débug info disponible et qui ne répond pas même lorsque je le réinstalle ; je ne peux même pas réinstaller une nouvelle bibliothèque même après avoir purgé mon mac apparement de tout ce qui m’était conseillé de faire.

j’ai relancé le mac et réinstallé Audirvana de multiples fois ; j’ai suivi tous les protocoles que la communauté a bien voulu me donner sans résultat : alors que j’ai payé, upgradé et utilisé Audirvana avec Audirvana remote depuis des années , je ne peux même plus le réinstaller correctement aujourd’hui.

Depuis des années mon entourage me conseille d’aller voir vos « compétiteurs » j’ai farouchement refusé jusqu’ici car je sais comment sonne Audirvana en comparaison sur des systèmes capables de discriminer les différences .

J’ai en commande un serveur customisé que je dois recevoir dans une dizaine de jours et qui fonctionnera pour la première fois pour moi sous Windows avec Fidelizer Pro notamment parce que je n’arrive pas à maximiser mon optimisation en restant sur mac avec du DSD 256 multichannel en playback.

Je voulais utiliser simplement utiliser le serveur headless avec Audirvana en player ; mais franchement avec ce qui m’arrive aujourd’hui et ma non connaissance de l’univers Windows , je me vois mal parti !

Car je ne suis ni un computer geek ni un nerd , je suis un simple end-user et je me fais vieux , je vis au fin fond de la campagne thaïlandaise et je n’ai pas envie de passer mon temps avec des problèmes de stabilité de fonctionnement ou autre à interroger la communauté.

Je pense que c’est aisé à comprendre . merci en tous cas de m’avoir fait signe !

Pouvez-vous entrer les deux commandes suivantes dans l’application Terminal:

defaults delete com.audirvana.Audirvana-Plus
defaults delete com.audirvana.Audirvana

Merci. J’ai pu relancer Audirvana avec ma clé de licence après avoir entré les deux lignes de commande ; mais quand j’ai voulu localiser la bibliothèque musicale j’ai obtenu ceci

image

J’ai recommencer la même opération ( commandes Terminal + clé de licence + localisation biblio ) 2 fois avec le même résultat.

Le dossier à synchroniser est sur le disque interne du Mac mini ; alors qu’avant il était sur un disque dur externe mais Audirvana n’en a pas mémoire :

Que dois-je faire maintenant ?

Merci !

Pourquoi avez-vous spécifié / comme dossier à ajouter? Avez-vous essayer avec un dossier avec cette arborescence par exemple : /utilisateur/music/Hi-Res music/ ?

J’ai spécifié dossier à ajouter parce que le chemin indiqué n’était pas le bon : l’emplacement de la bibliothèque temporaire ( dossier « Essai Native DSD » pour un essai ad hoc sur le disque interne ) n’était pas dans le dossier utilisateurs ni même dans Philippe charpentier mais au dessus:

Au vu de votre question j’ai compris que j’avais fait une erreur de manip … j’ai rectifié et tout est rentré dans l’ordre : Audirvana s’est synchronisé au fichier comme un charme!

Merci encore de votre célérité et de votre aide efficiente.

1 Like

This topic was automatically closed 375 days after the last reply. New replies are no longer allowed.