Audirvana Origin Not Recognizing Devialet Phantom

Goodafternoon,

I encountered the following bug, my Devialet Phantom 108db are not recognized by Audirvana Origin they where recognized in the studio version.
Could this be solved.

Kind regards,

Shulaf

Hello @Shulaf,

Are you using the Windows or MacOs version of Audirvāna Origin?

I’m using the windows version, and found a solution.
You need to type in the op adres of the Phantom and in the web gui you need to reconnect wifi. The audirvana tech team should should work with Devialet to find a more stable solution

This issue should have been solved since a really long time now. Which version of DOS are you using.

I’m using 2.14.4 in this version it still occurs

J’ai un problème identique mais apparemment plus aléatoire: de temps en temps Audivana Origin 3.5.51 “voit” le réseau wifi sur le quel sont connectés mes Devialet Phantom 1 (103db), et peut donc diffuser dessus, mais souvent ne le “voit” pas et donc ne peut pas diffuser dessus. J’ai remarqué que le VPN que j’emploie "cachait’ le réseau à Audirvana mais il suffisait de le déconnecter quelques mn pour que la connexion soit rétablie. Ce n’est plus le cas depuis quelques jours, sans raison apparente.
Avez vous une explication et savez vous surtout comment y remedier.
PS. Les Devialet restent accessibles par le biais de tous les autres logiciels UPnP.