Audirvana Remote cannot connect to Windows 10 PC

Audirvana Remote (iPhone, iPad) cannot connect to my Windows 10 PC anymore, where all the (high-)quality music files are.

My configuration is

  • Paired Devialet Phantom(s) under the name “Salon”
  • Master Phantom (Right) named “Salon” in my Livebox
  • Slave Phantom (Left) named “SalonG” in my Livebox (forget about putting “Salon” as a name, the router logically won’t allow it)
  • Livebox network name “Livebox-X”
  • Connection to each Phantoms with their IPs through a browser to attribute the device name “Salon” and the Network name “Livebox-X”
  • Kaspersky Antivirus on my Windwos 10 PC => Audirvana trusted application / OK
  • Connection of Audirvana on my Windows PC to the network device “Salon” => OK

But Audirvana Remote is KO. My PC cannot be seen from it anymore.
I do not understand it especially because it was working two weeks ago.
No particular change of my configuration can explain that.
I tried many things in order to solve the problem… without success.
Having Audirvana to enable high quality music without having a remote is useless as my PC is not close to the Phantoms.

Any idea ?

Bonjour @thorgal, utilisez-vous la dernière version d’Audirvana 3.5? C’est la version 3.5.42

Bonjour @Antoine, OUI v3.5.42.

Pouvez-vous aller dans les paramètres d’Audirvana dans la rubrique divers et cocher l’option pour “utiliser l’ancienne bibliothèque bonjour pour la détection de la Remote”?

Ok, c’est bon. Code redemandé, tel qu’affiché sur le PC, et saisi sur iPhone 5s.
J’accède à nouveau au PC. C’est vrai que j’avais vu un post similaire sans l’avoir testé. Merci à vous.
Simplifier autant que possible toute cette intendance réseau, complexe à gérer, il est vrai, serait un plus pour faciliter l’adoption d’Audirvana auprès des non-Geeks.
Bon courage.

@Antoine
J’ai une question subsidiaire.
L’appairage de l’iPad semble faire de la résistance, lui. Je n’ai pas arrêté Audirvana sur le PC qui accède toujours à l’ancienne version de “Bonjour”.
Même la suppression et réinstallation de Audirvana Remote demeure sans résultat.
Cela veut-il dire qu’il ne peut y avoir qu’un seul Audirvana Remote?

@Antoine Ok, j’ai la réponse. Audirvana s’était déconnecté des enceintes. En reconnectant le serveur Audirvana sur le PC, Audirvana Remote sur l’iPad m’a également demandé le nouveau code d’appairage affiché sur le PC.

This topic was automatically closed 375 days after the last reply. New replies are no longer allowed.