Missing files and (artists) after library sync

Hello,

with Audirvana Studio 2.5.2 on my Mac, I have AIFF files (.aif) from various artists (an artist folder containing several albums folders) I want Audirvana be able to play. Nothing special about them. After the Sync operation, I only get a partial view of these in my local library (= some albums are missing). Very frustrating (like any software pb …). Any help would be appreciated … Thanks in advance !

(As Apple Music does not handle AIFF, at least in the Cloud), it is essential for me, in order to benefit from Audirvana quality, to have these files synchronised ! Without these, the interest of Audirvana compared to Apple Music vanishes …))

Hi @umrk,

Can you please send a mail at support@audirvana.com ? We would,like you to send your Audirvāna database file (not your music) so we can look at it.

Thanks I will do this today !

Thanks Antoine, but I have to ask you the Path to the Audirvana studio database (I have been unable to find it, looking at past exchanges on the subject).

I have an Intel 27" iMac on Ventura 13.6.1

Thanks !

I will give you the way to find it via email :wink:

ok, c’est résolu, merci !

(Enfin je veux dire que j’ai réussi à trouver le path de la database)

Bon , après échanges avec vous et réflexions de mon côté, je comprends que mes fichiers sont corrompus et que c’est pas Audirvana qui pourra y remédier. Merci seulement de répondre à mes questions subsidiaires 1) comment faire un clean up total de la base de données Audirvana ? (enlever les liens de synchro ne suffit pas) 2) que fait Audirvana s’il a deux versions d’un albums (l’une en AIFF, l’autre en m4a ?

Merci !

Pour cela vous devez supprimer votre fichier AudirvanaDatabase.sqlite. Cela supprimeras toutes les playlists et les favoris locaux que vous avez. Vous pouvez cependant faire une sauvegarde complète en allant dans les paramètres de Audirvāna, rubrique Local (vous devrez aller tout à la fin de cette dernière).

Vous aurez l’album affiché deux fois. Vous pouvez afficher le type de fichier dans la vue album pour pouvoir faire la distinction entre les deux.
Column

Merci ! Bonne journée !

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.