Studio 2.5.0.0 - Computer not avalable

Hi,

The Studio 2.5.0.0 update isn’t avalable with the Remote on my server.
Why?

Thank you/Merci

Philippe.

Hi @Phil83,

What do you mean by that? You mean you do not get an update of the Audirvāna Remote on the Google Play Store?

Bonjour Antoine.

Je passe en français, ce sera plus simple pour moi d’expliquer.
En fait je voulais dire que suite à la mise à jour vers la version 2.5.0.0 la Remote n’est plus fonctionnelle.
D’ailleurs ça m’a créé pas mal de soucis sur l’accès à distance du serveur.
Du coup j’ai dû tout reconfigurer et j’ai réinstallé l’ancienne version que j’avais, à savoir la 2.2.1

J’ai également vu plus tard un post sur un problème similaire dans la rubrique dédiée à la Remote ce qui me laisse penser que mon cas n’est pas isolé.

Philippe.

Je vois, je suis en discussion avec la personne en question, vous êtes sur Windows avec une Remote Android?

Oui! Windows 10 et tablette Samsung SMT-500 sous Android.

Merci.

Philippe.

Ok, est-ce que vous souhaitez essayer la version Beta de la dernière mise à jour de la Remote pour voir si vous avez le même soucis?

1 Like

Oui! Pourquoi pas essayer.

Philippe.

Je vous ai envoyé un message personnel sur le forum pour vous donner les instructions pour installer la version beta.

1 Like

Ça marche. Merci Antoine, je regarde ça.

Philippe.

I have the same problem here.

1 Like

Regrettably same problem here. After the update to 2.5.0.0 the remote with IOS and Android isn’t working anymore. No other changes made.
Best,
Andre

2 Likes

I tried the solution proposed by Antoine, namely installing the Remote Beta Test.
the problem still persists. I reverted to my old version.

Philippe.

Dear Antoine,

Since my remote app cannot connect to 2.5.0.0
I want to go back to the prior version until the problem is fixed.
Because I always upgraded online I don’t have the intallation files stored on my dedicated music server (Server 2019).
Would you please send me the link for a download. Installation itself is no problem with the Power Shell.

Best,
Andre

1 Like

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.